nieuws archief 2011
Groot nieuws voor klassiekerliefhebbers
Bunnik, 18 november 2011
Nieuwe wetgeving belastingvrijstelling klassiekers
Groot nieuws voor klassiekerliefhebbers en het behoud van het mobiele erfgoed.
17 November 2011 heeft de Tweede Kamer het Amendement Van Vliet aangenomen.
De bevriezing van de MRB Vrijstelling voor klassiekers is weer ontdooid.
Al sinds destijds – volgens velen nogal overhaast – het ‘Amendement Cramer’ is aangenomen, waarbij de vrijstelling motorrijtuigenbelasting (MRB) voor klassiekers ouder dan 25 jaar per 1 januari 2012 bevroren zou worden, was de FEHAC daar met het oog op de toekomst van het mobiele erfgoed zeer ongelukkig mee. Het Amendement Cramer (CU) was gekoppeld aan het invoeren van de kilometerheffing.
De kilometer heffing is inmiddels gesneuveld, maar de MRB bevriezing voor klassiekers was daarbij even ‘vergeten’. Sindsdien heeft de FEHAC zijn inspanningen nog verder opgevoerd, inclusief een aanhoudend pleidooi bij de volksvertegenwoordigers - die ons immers allemaal vertegenwoordigen - om het mobiele erfgoed een toekomst te geven.
Tweede Kamerlid Van Vliet (PVV) heeft deze handschoen overtuigend en met succes opgepakt. Gisteren is het Amendement Van Vliet door de Tweede Kamer aangenomen en heeft daarmee kracht van wet verkregen. Met het aannemen van dit amendement is ‘Cramer’ effectief ongedaan gemaakt.
Ingaande per 1 januari 2012 geldt een nieuwe regeling voor MRB vrijstelling voor klassiekers. Waarbij er een overgangsfase geldt en geleidelijk de vrijstellingsgrens wordt opgetrokken van 25 jaar naar 30 jaar, gerekend vanaf de datum eerste toelating.
Voor de voertuigen die op 31 december 2011 al ouder dan 25 jaar zijn verandert er niets. Voor de generaties daarna geldt een geleidelijke leeftijdsopbouw, en bovendien geldt de vrijstelling uitsluitend voor basisbedrag MRB plus de provinciale opcenten, de brandstoftoeslagen voor diesel en LPG moeten voor wel betaald worden.
Deze nieuwe vrijstellingsregeling is een zeer belangrijke stap om de duizenden liefhebbers van klassiekers in staat te stellen het mobiele erfgoed daadwerkelijk een toekomst te geven.
Classic Rover Rally Team start in Classic Euregio
Het Nijverdalse Classic-Rover Rally Team, bestaande uit Johan Löwik (rijder) en Gert Visser (navigator) zal a.s. zondag 6 November starten in de Classic Euregio Rally rondom Hengelo. Na een goed seizoen in de Duitse Historic Rallye Cup met een uiteindelijke 3e plek in de Intercup, sluit het team dit jaar af met de Euregio Rally. De auto is, na het rijden van de zware Rally Siegerland Westerwald, klaar en het is mooi om een keer een “thuiswedstrijd” voor eigen publiek te rijden.
De Rover 2000TC heeft startnummer 38 en zal voor het eerst te zien zijn tijdens een Nederlandse (classic) rally.
Ook het volgende seizoen zal het Rover Team met name de Duitse historische rally’s gaan rijden met misschien een uitstapje naar Engeland om de legendarische RAC Rally te gaan rijden, we houden u op de hoogte.
13e plaats voor Classic Rover Rally Team
De Rover 2000TC uit 1967 werd, vanwege de grillige ondergrond, speciaal voor deze wedstrijd hoger en op een ander schoeisel gezet en heeft het tijdens de rally uitstekend gedaan. Zonder problemen werden de 2 x 3 klassementsproeven in het prachtige en heuvelachtige landschap op en rondom het militaire oefenterrein “de Stegskopf” uitgereden.
Uitrijden en “heel houden” was het uitgangspunt voor de aanvang van de rally, die vanwege de 90% gravel als prachtig, maar ook lastig werd beschouwd. Maar na een topklassering na de hergroepering, leek er meer in te zitten. Helaas werden er, door een fout in de laatste proef WP6, kostbare seconden verspeeld waarna uiteindelijk een 13e plek algemeen het resultaat was.
inschrijving Rallye Siegerland Westerwald
Retro Rallye Cup
|
Johan Löwik | NL - Nijverdal | ROVER 2000TC | ||||||
Gert Visser | NL - Nijverdal | ||||||||
CLASSIC ROVER RALLYE TEAM |
klaar voor Rallye Bad Emstal
Voor de 10e ronde van de Duitse Historic Rallye Cup zakt het Classic Rover Rally Team komend weekend af naar de omgeving van Kassel voor de Bad Emstal Rallye.
" Alhoewel de “Monte Carlo” Rover probleemloos de eerste manches in Duitsland tot een goed einde kon brengen, kreeg de auto het zwaar te verduren tijdens de laatste uitgereden rally : de Main Kinzig. De afgelopen weken moest er dus redelijk wat gesleuteld en gecontroleerd worden om de wagen startklaar te hebben voor deze laatste manche in Bad Emstal.
Deze week werd er nog even getest met de Rover P6 en het lijkt erop dat alles in orde is. We horen veel positieve reacties zoals dat het het mooiste parcours is, dus dat beloofd wat.
ROCH BBQ Grenslandrit
Zondag 2-10 onder prachtige omstandigheden de Rover Owners Club Holland Grenslandrit verreden met als eindpunt Hotel restaurant De Kloppendiek in Vreden (D)
foto's : klik op deze link
Vroegtijdig einde aan Historic Reckenberg Rallye
24/9/2011
Vroegtijdig einde aan de Historic Reckenberg rallye 2011 : een compleet losgelopen achterwiellager tijdens de ochtendverkenningen betekende een vroegtijdig einde van de Rallye. De schade aan het wiel was dusdanig dat het onmogelijk terplekke te repareren was....
volgende keer beter :
2 oktober 2011 Rallye Bad Emstal (omgeving Kassel)
WRC : Lotus Exige R-GT
30 jaar nadat Lotus won met de Talbot Sunbeam keert het merk terug naar het wk rally. Lotus laat de nieuwe Exige homologeren in R-GT.
De Lotus Exige R-GT is meteen de eerste GT-wagen die kan deelnemen aan wk-wedstrijden (en IRC). “De nieuwe R-GT regels zijn ideaal om terug te keren naar het wk. Natuurlijk zal het niet hetzelfde zijn als toen we 3 decennia geleden het wk wonnen, verklaart Claudio Berro (hoofd Lotus motorsport). De filosofie blijft wel dezelfde: we willen strijden en uiteindelijk ook winnen. Ik denk dat onze nieuwe rallywagen, de Exige R-GT de droom is van elke GT-racer.”
De 300pk rijke Exige heeft een 3.5 liter V6 onder de kap. Die zal voor de eerste keer brullen in Monte Carlo, verder staan deelnames in Corsica en San Remo op het programma.
PR historische rallysport
Leuke reacties & veel publiek tijdens de "shake down" op het Keizerserf.... mooi stukje promotie voor de Hellendoorn Rally en de historische rallysport !
foto : GS autosport.nl
Land Rover Defender wordt vervangen
NIETS LEEFT EEUWIG!
Land Rover Defender wordt vervangen !!
Solihull - Het leek alsof de Defender het eeuwige leven had, want die oer-Land Rover wordt al sinds 1948 gemaakt, maar het doek gaat vallen voor dat brok stoere onverzettelijkheid. In 2015 wordt hij dan toch echt afgelost en op de IAA van Frankfurt tonen de Engelsen over anderhalve week het conceptmodel.
Voor het Land Rover-designteam onder leiding van Gerry McGovern is het, begrijpelijk, een grote uitdaging om een icoon als de Defender te vervangen. De tot ’DC100’ gedoopte auto op de foto’s is dan ook geen productieklaar concept, „maar het begin van een vier jaar lange reis naar het definitieve design van een relevante Land Rover Defender voor de 21e eeuw,” aldus McGovern.
Hoe de definitieve versie er ook zal uitzien, volgens John Edwards (Global Brand Director) is het een absolute zekerheid dat de terreinwagen trouw zal blijven aan het succesvolle erfgoed. Hij zal bovendien de essentiële elementen meekrijgen die het karakter van het origineel bepalen, toch zal hij voldoen aan de veranderende eisen van de huidige markt. Daarmee doelt Edwards ongetwijfeld op een laag verbruik en dito uitstoot.
De details van de van de DC100 zullen samen met huidige en potentiële klanten worden geperfectioneerd. Het studiemodel is bedoeld ter inspiratie en om het debat met het publiek te openen. Dát zal dus op de IAA in Frankfurt moeten blijken!
leuk stukje op de HRC site.....
Onkel Theun: zu schwer ?
Eigentlich schraubt er nur mit großer Begeisterung am Löwik-Rover rum. Diesmal hatte Neffe und Löwik-Co Gert Visser aber einen dicken Planungspatzer gelandet:
Er fuhr in Urlaub statt zur Main-Kinzig !!!!
So wurde Onkel Theun zum Co ernannt, in einen Overall gesteckt und konnte 1. neue Erkenntnisse in Sachen Fahrwerk sammeln...
- und hat nun 2. Beschäftigung mit Rover-Karosserie-Dängelei. Johan rutschte bei der allerersten Chance in eine der ganz wenigen Leitplanken. Onkel Theun wird's richten....
(Gut dass Johan noch keine Stoßstange dran hat. Die wäre nun auch krumm...)
Opwarmer Hellendoorn Rally !
Persbericht:
Opwarmer Hellendoorn Rally op het Keizerserf te Nijverdal.
Zaterdag 10 sept. zullen diverse teams weer aanwezig zijn op het Keizerserf, om zich en hun bolides te presenteren aan het publiek.
Met nog meer auto’s aanwezig dan vorig jaar groeit de “shake-down” al uit tot een vast fenomeen in aanloop naar de Hellendoorn Rally toe. Zoals vorig jaar mogen we weer diverse lokale rijders begroeten. Edwin Wolves, Harry Meijers en de Nijverdalse equipe Altena/Aaltink maken daar natuurlijk deel van uit. Oud Talbot Samba rijder Harry Poortman is voor het eerst aanwezig. De oud “fabrieksrijder” neemt nu echter zijn Opel Kadett GTE mee, waarmee hij zal proberen de strijd in de klasse aan te gaan met bovenstaande collega’s.
Was Rallyteam Moree vorig jaar nog met één auto aanwezig. Dit jaar nemen ze uit Meteren twee auto’s mee. Naast de bekende Mitsubishi Evo 9 van Erik Moree en Pascal Meijs, zal ook een Citroën C2/R2 uit het Gelderse de reis maken. Vorig jaar nog als navigator van Erik actief, zal zijn zoon Martijn deze auto gaan besturen. Na een ijzersterk debuut in de Tank S short rally, en de OVD short rally, werd helaas de finish niet gehaald in Hardenberg. De Hellendoorn Rally wordt zijn eerste kennismaking als bestuurder met een echte rally. Ervaring op doen en zien dat men aan de finish komt is het devies. Op de “hot seat” als navigator, zal de Nijverdalse Marlon Krieger plaats nemen. In het kader van het feest rondom het 175 jarig bestaan van Nijverdal, is de auto voorzien van de logo’s van “Bruisend Nijverdal”. Auto eigenaar Human Racing wil op deze manier aandacht vragen voor de komende festiviteiten, en de organisatie danken voor de initiatieven om Nijverdal weer als actieve gemeente op de kaart te zetten.
Ook dit jaar zorgt “Schutte Informatisering” voor de aanwezigheid van de Skoda Fabia WRC van het Deltion/Defensie team i.s.m. Wevers Sport. De Nissan 350z van de Rijssenaar Dick Bloemendaal moest helaas vanwege technische problemen vorig jaar op het laatste moment afhaken. Dit jaar zal hij echter zeker aanwezig zijn. Ook uit de stal van Wevers Sport komt de Subaru WRC van Gert Huzink. Deze is momenteel nog vol in de race voor het Int. Ned. Rally Kampioenschap. Met zijn Belgische navigator Edwin Mombaerst hoopt hij na zijn domme pech van vorig jaar weer hoge ogen te gooien in het klassement, Mocht het logistiek allemaal lukken, dan zal ook één van de auto’s aanwezig zijn van Ipatec Racing, het team rond vader en zoon Kuipers. Dennis belegde in de zwaar bevochten Deutschland Rally nog een uitstekende 10e plek, waar hij dus weer kostbare punten voor het WRC scoorde. Ipatec kan natuurlijk als team uit de regio geen verstek laten gaan, en zal zeker meestrijden voor de ereplaatsen. Uit de stal van “ Van Merksteijn Motorsport” komt de Mitsubishi Evo 9 van Bas v. Kamperdijk en Tim Rietveld. Bij hun debuut vorig jaar in de Hellendoorn Rally, vochten zij al om de ere plaatsen in hun klasse, een prima uitgangspunt voor hun deelname dit jaar.
Naast de auto’s die daadwerkelijk deel zullen nemen aan de Hellendoorn Rally, presenteert zich ook nog een classic rally team. Met een Rover P6 nemen bestuurder Johan Löwik en navigator Gert Visser deel aan een aantal Duitse klassieker rally’s. Johan is natuurlijk geen onbekende in de rally wereld. Meerdere keren nam hij in het verleden deel aan de Hellendoorn rally in diverse auto’s. Nu gaat echter zijn passie uit naar het klassieke rally rijden, iets wat ook misschien meer past bij zijn eerste professie, de handel in antiek. Richard Huzink zal met Aaldert Aaltink wel deelnemen aan de rally met hun BMW Compact gerund door team Nijhof. De auto zal ook te zien zijn op het Keizerserf. Echter Richard gaat ook met het Riwald Dakar Team deelnemen aan de Dakar Rally in Zuid Amerika. Voor dit evenement is een Race truck geprepareerd die hij ook op zaterdag aan het publiek wil laten zien.
De traditionele uitzending van “Reggestreek rally radio” zal ook dit jaar weer live vanaf het terras van de Hema plaats vinden. Tussen 14.00u en 16.00u zullen diverse deelnemers en mensen van de organisatie aanschuiven voor een interview.
De auto’s staan opgesteld van 09.00u tot 17.00u op de kruising Keizerserf met de
Willem Alexanderstraat. Gedurende de dag zullen diverse piloten met hun navigatoren aanwezig zijn.
Voor meer informatie:
Dhr. Huub Mali Hema Nijverdal, 0548613425 , mob. 0614201717
Live in Reggestreek Sportradio
27/8 .... 's morgens net terug van vakantie .... 's middags op uitnodiging van Johan Reinders live in de uitzending van Reggestreek Sportradio, ongeveer een kwartuier zendtijd en mooi stukje PR voor de klassieke rallysport en aandacht voor het klassement dat we rijden : de Duitse Historic Rallye Cup.
Schade tijdens Main Kinzig Rallye
Voor de foto's van de "schuiver" klik op https://picasaweb.google.com/RoverhomeNL/MainKinzigRallye2011Vangrail#
20e plaats in ZWARE Main Kinzig Rallye 2011
20e plaats in ZWARE Main Kinzig Rallye 2011
Het was een prachtige, maar op sommige momenten een uiterst zware rally daar in de omgeving van Wächtersbach in Duitsland. De rally begon voorspoedig en de Rover presteerde buiten gewoon goed. Het samenspel met de debuterende navigator Theun Visser ging uitstekend. Voor aanvang van proef 2 begon het lichtjes te motregenen en de proef lag er spekglad bij. Direct na de start waren er een paar flauwe bochten, gevolgd door een gemene haakse rechtse bocht. We gingen met een te hoge snelheid de bocht in en de Rover schoot rechtdoor, toch de boel bij kunnen trekken, met als gevolg "slechts" schade aan het linker voor- en achterscherm. Verder de rally kunnen vervolgen en hier ook geen hinder van gehad.
De 2e en de 5e proef hadden een stuk onverhard/gravel, waarbij stenen zo groot als tennisballen de ondergrond waren. Gelukkig heeft hier de aluminium dekplaat (carterbescherming) goed zijn werk gedaan. De laatste 2 proeven was het, door het wegvallen van de koppeling, echt overleven voor de P6 en proberen om de rally uit te rijden.
Uiteindelijk een 20e plek op slechts 7,2 seconden van de winnaar..... NIET SLECHT !!
prima test met Rally P6
Het Classic-Rover Rally Team zal op 30 juli a.s. aan de start komen bij de Main Kinzig Rally in de omgeving van Frankfurt. Deze rally is voor de equipe de tweede rally van een reeks meetellend voor de Duitse HRC (Historic Rallye Cup).
Deze week werd er uitgebreid getest ter voorbereiding op dit komende evenement en het ziet er allemaal veelbelovend uit....
MAIN-KINZIG ........... 30.07.2011
0
|
Classic Rover Rally Team Fahrer: Johan Löwik (Nijverdal Holland) Beifahrer: Theun Visser (Nijverdal Holland) Fahrzeug: Rover P6 2000 TC Wertung: Historic Website: www.classic-rover.nl |
Debuut voor Theun Visser !
“Debuut voor Theun Visser tijdens Main Kinzig Rallye”
Het Nijverdalse Classic-Rover Rally Team zal op 30 juli a.s. aan de start komen bij de Main Kinzig Rally in de omgeving van Frankfurt. Deze rally is voor de equipe de tweede rally van een reeks meetellend voor de Duitse HRC (Historic Rallye Cup).
De vaste navigator, Gert Visser, is vanwege vakantie afwezig en zal vervangen worden door Theun Visser. Deze zal op zijn 66e debuut maken als navigator in deze snelle rally. Dus aan elkaar wennen, uitrijden en “heel houden” is het uitgangspunt voor de komende rally.
- Evenement : Main Kinzig Rallye (Historic Rallye Cup)
- Datum : 30 Juli 2011
- Plaats : Wächtersbach BRD
- Start : Messegelände Wächtersbach 11.30 uur
- Proeven : 6 stuks (90% verhard, 10% Schotter)
Agenda Rally's
We hebben de agenda zo goed als rond voor 2011:
- 30 juli Main-Kinzig-Rally omgeving Frankfurt (gast Navigator : Theun Visser)
- 24 september ADAC Reckenberg Rallye
- 8 oktober Rallye Bad Emstal (?)
- 22 oktober ADAC Rallye Siegerland Westerwald (100% gravel / sensationeel !!)
- 6 november Classic Euregio Rally (een THUISWEDSTRIJD)
British Autojumble in Waalwijk
Zondag 26 juni 2011 is er voor de 12e keer de British Autojumble in Waalwijk. Een Classic Event dat is uitgegroeid tot een Internationaal evenement dat op vele agenda’s van autoclubs en handelaren met hoofdletters word geschreven. In het Lidopark gelegen aan de rand van de Drunense Duinen in Waalwijk verzamelen zich meer dan 1000 Britse automobielen. Aan de bosrand vindt u allerlei stands van onderdelenleveranciers uit Nederland, België en Groot-Brittannië die hier hun waar aan de man brengen .In deze prachtige omgeving van gras, bomen en waterpartijen zullen wederom schitterende Britse auto’s te bewonderen zijn voor het publiek.
Vele merken clubs uit Nederland, België en Engeland hebben dan ook zeer positief gereageerd op de uitnodiging en zullen op dit evenement wederom aanwezig zijn. Zo zullen er naast de diverse type MG’s ook veel Austin-Healey’s, Morgans, TVR’s, Mini’s, Triumph’s, Landrovers, Jaguar’s, Daimler’s, Austin’s, Morris en nog vele andere merken te bewonderen zijn.
Tevens is er ook de mogelijkheid om naast de auto overgebleven onderdelen van een restauratie of een garage opruiming te verkopen, want veel Engelse auto’s gebruiken immers de zelfde onderdelen. Wilt u de gehele auto verkopen dan plaats hem in het vak “CARS FOR SALE”
Tegen het middaguur komen de picknick manden te voorschijn voor een grote landelijke Picknick opgeluisterd door een leuk stukje dixielandmuziek."
WE ZIJN AANWEZIG !!
Het blok is er uit....
kijk op :
http://www.classic-rover.nl/home/4
of Picasa :
https://picasaweb.google.com/RoverhomeNL/P63500BelgProject2012#
Bertus Hengstman 4e in Mini Cooper
oefenen voor EUROPARIT 2011
Bertus Hengstman en Gerwin Bosch uit Nijverdal zijn 4e geworden in de tourklasse in de oefen Europarit. Tijdens deze rit kwamen de diverse systemen die ook tijdens de komende Europarit worden gehanteerd aan de orde.
Bertus en Gerwin gaan met deze mini cooper uit 1973 ook de echte europarit rijden. Deze mini cooper heeft pas ook op de auto RAI gestaan, kijk maar eens op www.minibertus.nl
bron : sportwebhellendoorn
Goed resultaat Classic-Rover Rally Team
Het Classic-Rover Rally Team heeft afgelopen zaterdag 7 mei een goed resultaat behaalt tijdens hun eerste HRC Rally van 2011. De rally, merendeels verreden over asfalt, in de omgeving van Coburg (Duitsland), was de voor de Nijverdalse equipe de eerste rally van een reeks meetellend voor de Duitse HRC (Historic Rallye Cup).
De auto, een speciaal geprepareerde Rover P6 2000TC uit 1967, was de oudste auto in het sterke deelnemersveld en heeft zonder problemen de totaal 6 stuks zeer snelle klassementsproeven in het heuvelachtige landschap doorstaan. Uitrijden en “heel houden” was het uitgangspunt voor de aanvang van deze eerste rally voor het seizoen 2011. Dat is gelukt en nu is er de komende weken gelegenheid om wat kleine aanpassingen en verbeteringen aan te brengen.
HRC inschrijvingen SONNEFELD RALLYE tm 11.04
avisierte Starter /noch keine St-Nr. | |||
Die TOP5 d. laufende Saison sind gesetzt | |||
01 | Diller /Münch | Saab 96-V4 | |
02 | Köhler /Glöde | Kadett 1200 | |
03 | Palm /Hinz | VW Polo 86C | |
04 | Noll /Noll | Volvo 122 S | |
05 | Weiß /I.Brandes | Mitsub.Lanc.T. | |
ab hier Modell-Jahre absteigend | |||
06 | Aßmann /Janizki | VW Passat Var | |
07 | Farias /Quintas | Renault 5 turbo | |
08 | Karbach /Karbach | VW Golf GTI 1 | |
09 | Lenkheit /nn | Porsche 924 | |
10 | Kirst /Schwolen | Merced. 280CE | |
11 | Sailer /Sailer | Mercedes 350 | |
12 | Saar /Wegner | Kadett C/GTE | |
13 | Schlesinger /Rade | BMW 1602/Gr.2 | |
14 | Skobis /Skobis | Alpine A110 | |
15 | Kramer /Kramer | Lancia Fulvia | |
16 | Löwik /Visser | Rover 2000 P6 | |
17 | Blaschke /Sander | VW Käfer 1500 | |
18 | Stecken /Stecken | Merced. 300SE | |
19 | Kleinemenke /nn | Volvo PV544 |
Bristol Cars failliet verklaard
AMSTERDAM - Het hoogst eigenzinnige Bristol Cars heeft het hoofd niet boven water weten te houden. De Britse fabrikant is failliet.
De exclusieve auto's van Britse makelij werden volledig met de hand gebouwd. Mede hierdoor hing er aan een Bristol doorgaans een gepeperd prijskaartje. Een dealernetwerk had het merk niet, ze verkochten hun modellen direct aan de klant vanuit hun showroom in London. Bristol was van origine een fabrikant van vliegtuigen, waarna het kort na de Tweede Wereldoorlog overstapte op de kleinschalige productie van auto. Deze modellen waren gebaseerd op BMW ontwerpen die door medewerkers van Bristol eind 1945 uit Duitsland 'meegenomen' werden.
Op het moment is men bij Bristol naarstig op zoek naar geldschieters. De curatoren nodigen alle partijen uit die 'de toekomst van dit iconische Britse merk kunnen garanderen'. Bristol heeft een viertal modellen in de showroom staan, de bijzonder potente Fighter T, de Blenheim en Blenheim Speedster, en de Series 6. (bron:Telegraaf 20110304)
British Car & Lifestyle
We staan 19 en 20 maart 2011 met de Rally P6 op de British Car & Lifestyle beurs in Rosmalen. De ROCH stand zal verder bezet worden door een P5 in Rally uitvoering en een snelle SD1 in de Marlboro circuit versie !!
Het beloofd een mooi evenement te worden .....
tekst :
19/20 maart British CARS & Lifestyle, evenement voor man én vrouw !
Schotse ruiten, Ierse muziek en Engelse auto's in Rosmalen
Wie aan Groot Brittannië denkt, denkt aan : het chroom, notenhout en leer van Jaguar, Aston Martin of Rolls Royce en het porselein van Wedgwood, de ruitjes van Burberry en de smaak van Guiness of Fudge.
Wie dit allemaal belangrijk vindt, gaat naar de beurs British CARS & Lifestyle 19/20 maart in het Autotron te Rosmalen. Met ruim 200 standhouders verreweg de grootste winkel van producten uit het Verenigd Koninkrijk : antiek, huis- en tuindecoratie, kleding, sieraden, tafellinnen, boekenkasten, lederen fauteuils, meubels, tafelzilver, serviezen, stoffen, huisraad, handgemaakte schoenen, laarzen, marmelade, delicatessen, reisinformatie, veel mooie klassieke auto's en volop entertainment.
Dit maakt de beurs aantrekkelijk voor man én vrouw !
British CARS & Lifestyle is voor u open van 10-17 uur op 19 en 20 maart 2011. Entree € 15,-, kinderen tot 12 jaar gratis (onder begeleiding). Locatie: Autotron Rosmalen. In de omgeving van 's-Hertogenbosch staat het AUTOTRON op de borden aangegeven.
Logo voor HRC 2011
We hebben van de HRC-organisatie ons logo voor 2011 gekregen !
ROCH bij Classic Park Valkenswaard
We waren met de ROCH bij het Classic Park in Valkenswaard en zoals de broers van Dijke zeggen "een tijdelijk onderkomen".......
De ontvangst was goed en er werd vol passie gesproken over alles wat met klassiekers en oldtimers te maken had.... met name het "poetsen" van de auto's kwam uitgebreid aan bod..... om een indruk van dit prachtig initiatief te krijgen ga naar Classic Park......
Welkom bij Classic Park!
Classic Park wordt een in het groen gelegen cultuurhuis voor liefhebbers van mobiel industrieel erfgoed. Het is een clubhuis voor de liefhebber en een uitvalbasis om te recreëren in en rond het Groene Woud. De bezoeker van Classic Park kan er klassieke motorvoertuigen bekijken, kennis vergaren, rondlopen in de museumwinkel of er gezellig iets eten en drinken. De liefhebber vindt er "soortgenoten" waarmee hij urenlang kan spreken over de gemeenschappelijke hobby: het bezit van een klassiek voertuig!
In de naam Classic Park komt de landschapstuin terug (Classic Park als groen park), maar ook de omgeving voor industrieel erfgoed (Classic Park als museum). Classic Park heeft ook een associatie met car park, het is een plek waar je een diversiteit aan klassieke motorvoertuigen aantreft. De naam Classic Park moet de liefhebber vooral ook het gevoel van een clubhuis geven. Hier wil ik graag zijn, hier ben ik "thuis" met mijn klassieker!
Legend Boucles de Spa
2011 is het jaar van de terugkeer van MINI in competitie met de nieuwe MINI Countryman ALL4 WRC. Om deze terugkeer te vieren heeft MINI Belux, de vliegende Fin Rauno Aaltonen, uitgenodigd om plaats te nemen naast een van de bekendste Belgische copiloten, Christian Delferier. Zij zullen aan het stuur zitten van een MINI Cooper S uit 1964 tijdens de volgende Legend Boucles de Spa.
Na een onderbreking van veertig jaar, keert MINI weer terug naar het rallycircuit. De nieuwe MINI Countryman ALL4 WRC, ontwikkeld door Prodrive, zal eerst deelnemen aan enkele wedstrijden van het kampioenschap in 2011, alvorens het volledige seizoen in 2012 af te werken.
Om deze terugkeer waardig te vieren en de link te leggen met het roemrijke sportpalmares van MINI, zal de Belgisch-Luxemburgse dochtermaatschappij beroep doen op de beroemde « Flying Finn ». Als laatste eindwinnaar in een MINI Cooper tijdens de Rally van Monte Carlo in 1967, heeft Rauno Aaltonen ingestemd om opnieuw plaats te nemen aan het stuur van een MINI Cooper S van 1964, het jaar van de eerste overwinning van MINI in Monte Carlo. Met als copiloot de zeer ervaren Christian Delferier is het overduidelijk dat dit team niet komt om een figurantenrol te spelen. Deelnemend met de wagen van François de Spa, verheugt Rauno Aaltonen zich om deze rally te ontdekken na zijn terugkeer van de Monte Carlo Historique, die hij zal rijden aan het stuur van een andere MINI Cooper S.
« Ik heb uitstekende herinneringen aan de Belgische rally’s die ik vroeger heb gereden en ik kijk ernaar uit om het parcours van Spa te ontdekken. Wat ik reeds weet is dat het zeer verschillend zal zijn in vergelijking met Monte Carlo. Gelukkig kan ik rekenen op Christian Delferier die de wedstrijd goed kent ».
De Belgische copiloot heeft behalve het terreinvoordeel, eveneens een geweldige ervaring als navigator. Hij heeft niet alleen drie wedstrijden van het wereldkampioenschap rally gewonnen, maar ook de Boucles de Spa in 1973 samen met Jean-Louis Haxhe.
« Het was een zeer besneeuwde uitgave, mogelijk kunnen we dit jaar voordeel halen uit gelijkaardige condities om opnieuw met een verrassing uit te halen. In ieder geval is het voor mij een plezier om één van de “Flying Finn” te mogen navigeren die mij tijdens mijn periode als debutant reeds deed dromen».
Alvorens het rallyseizoen van 2011 aan te vatten, zal MINI Belux in Spa een volledig nieuwe MINI Countryman WRC tentoonstellen tijdens de Legend Boucles de Spa.
Dit zal voor de liefhebbers de gelegenheid zijn om één van de kandidaten voor de wereldtitel vanaf 2012 te ontdekken. Peter Van Hoylandt, General Manager MINI Belux: “Deze wedstrijd biedt ons een onverwachte kans om hulde te brengen aan de geschiedenis van MINI en eveneens de toekomst te bekijken. Het is een grote eer dat Rauno Aaltonen en Christian Delferier ons merk in Spa zullen vertegenwoordigen. Rauno is één van de meest representatieve ambassadeurs. Hij heeft uitzonderlijke stuurcapaciteiten en niet voor niets helpt hij ons om de sportieve talenten van de verschillende modellen uit het MINI gamma wereldwijd te demonstreren. Daarnaast is het ook een primeur voor MINI Belux om hem te verwelkomen in België ».
Een grote tent zal worden opgezet op de Place Royale die de toeschouwers de mogelijkheid geeft om de MINI Countryman WRC samen met enkele andere modellen van het MINI gamma te ontdekken.
Portret Rauno Aaltonen.
Geboren in 1938 in Turku (Finland), maakt Rauno Aaltonen deel uit van de legendarische piloten die de reputatie van Scandinavische piloten hebben opgebouwd. Hij is één van de eerste “Flying Finn” en eveneens de uitvinder van de linksvoetige remtechniek. Rauno is een competitiebeest in hart en ziel. Op twaalfjarige leeftijd nam hij reeds deel aan wedstrijden voor raceboten, een discipline waarin hij in totaal zeven keer kampioen van Finland werd. Gelijktijdig waagde hij zichzelf vanaf zijn zestiende aan motorraces, alvorens zijn carrière als rallyrijder te beginnen op achttienjarige leeftijd. Nauwelijks vier jaar later wordt hij Fins rallykampioen en warm aanbevolen aan de verantwoordelijken van BMC (British Motor Corporation). Vanaf zijn 23 jaar zal hij gedurende zeven jaar meewerken om van de MINI een mythische auto te maken. Ondanks winnaar van talrijke wedstrijden aan het stuur van zijn MINI Cooper S, is de Rally van Monte Carlo zijn grootste overwinning. Na zijn MINI periode neemt Rauno plaats aan het stuur van verschillende andere wagens en wordt hij ook de grote specialist van de bekende East African Safari. Met niet minder dan zes tweede plaatsen en enkele andere ereplaatsen bouwt Rauno in Afrika een stevige reputatie op. De Fin heeft zich doorheen zijn carrière ook weten te onderscheiden op het circuit, zoals in Francorchamps waar hij in 1964 aan het stuur van een BMW tweede eindigde tijdens de 24 Uur. Andere goede herinneringen aan België kreeg hij datzelfde jaar wanneer hij indruk maakte in de Rally Luik-Sofia-Luik aan het stuur van een Austin Healey. Een bijzonder schrikwekkende editie met slechts 21 wagens aan de finish op 98 deelnemers. Actief tot midden de jaren ’80, is Rauno Aaltonen ook de eerste hoofdinstructeur van de gespecialiseerde rijschool opgestart door BMW in 1977 (BMW Fahrertraining).
Portret Christian Delferier.
Drie jaar jonger dan de Finse piloot, begon Christian Delferier (1941) in 1960 zijn carrière als copiloot tijdens de rally van Nijvel (aan de zijde van J. Van den Haute). Na een seizoen in de MINI Cooper, was het aan de zijde van Jean-Pierre Gaban dat hij zich volledig ontwikkelde. Lucien Bianchi hielp hem aan een meer internationaal imago, en in 1967, finisht hij aan boord van de DS 21 van de Belgische piloot op de 31e plaats tijdens de Rally van Monte Carlo, dertig plaatsen achter Rauno Aaltonen! In 1973 wint hij de Boucles de Spa samen met Jean-Louis Haxhe (in een Daf 55), met wie hij een succesvolle samenwerking begon vanaf 1968. Christian Delferier heeft genavigeerd voor verschillende kampioenen, waaronder de Finnen Timo Salonen en Ari Vatanen tijdens Paris-Dakar. Toch heeft hij met Franse piloten zijn meest merkwaardige successen heeft behaald. Zo werd hij samen met Jean-Luc Thérier in 1973 eindwinnaar aan de Acropolis (met een Alphine-Renault) en op de Press on Regardless (USA – 1974) met een Renault 17 en onderscheidde hij zichzelf in Marokko (1974) met Jean-Pierre Nicolas in een Alpine-Renault. Na deze successen vormde hij een team met Jean-Claude Andruet met wie hij San Remo (1977) won in een Fiat 131. Twee andere prestigieuze overwinningen maken zijn erelijst compleet. Samen met Jean Ragnotti won hij in Nieuw-Caledonië in een Datsun (1978) en met Alain Ambrosino behaalde hij in 1981 de eindzege in de Rally van Zaïre met een Peugeot. Tussen 1982 en 2001 heeft Christian Delferier deelgenomen aan verschillende raid-rally’s (Dakar, Tunesië, Parijs-Peking altijd aan de zijde van specialisten zoals Cowan, Masuoka, Fontenay…). Vandaag de dag neemt hij nog steeds regelmatig deel aan historische rally’s.
pers Mini Belux
HRC inschrijvingen tm 12.01.2011
Nr. | Stat | Fahrer | Beifahrer 1 | PLZ | Ort | Wagen | Nenn | |
23 | neu | Palm, Holger | Hinz, Thalia | 97 | Karlstadt | VW Derby | OK | |
22 | Lenkheit, Manfred | Lenkheit, Jürgen | 96 | Coburg | Porsche 924turbo | |||
21 | Karbach, Hans-G. | + Lisa | 78 | Stockach | VW Golf 1 GTI | OK | ||
20 | Meinhardt, Frank | Ehseluns, Sabine | 13 | Berlin | Porsche 924 | OK | ||
19 | neu | Diller, Peter | Münch, Walter | 67 | Kaiserslautern | Saab 96-V4 | ||
18 | König, Christian | Wollenweber,Nicole | 52 | Bergheim | VW Polo 1 | OK | ||
17 | Löwik, Johann | Visser, Gert | NIEDERLANDE | Rover 2000 P6 | OK | |||
16 | Kellenberger, Marcel | Albisetti, Jacqueline | SCHWEIZ | Renault Dauphine | ||||
15 | Skobis, Martin | Skobis, Bastian | 51 | Overath | Alpine Renault 110 | OK | ||
14 | neu | Noll, Peter | Noll, Linus | 33 | Gütersloh | Volvo 122 S | OK | |
13 | Pauquet, Klaus | Haase, Heidi | 52 | Herzogenrath | Opel Kadett C/Gr.2 | OK | ||
12/S | neu | Görke, Christian | Jauch-Kr., Evgenija | 38 | Leiferde | Escort RS2000 | OK | |
11 | Aßmann, Christian | Janizki, Viola | 31 | Auetal | VW Passat Var. | OK | ||
10 | Kirst, Rolf | Boxer Schwolen | 53 | Bonn | Mercedes 280 CE | OK | ||
09 | Schön, Christian | 56 | Dernbach | passiv /Solidarmitglied | OK | |||
08 | Markmann, Guido | Donitzky, Winfr. | 33 | Rheda-Wied. | BMW 316 E21 | OK | ||
07 | Kramer, Andreas | + Sabine | 78 | Ludwigshafen | Lancia Fulvia | |||
06 | Köhler, Lothar | Glöde, Ursula | 35 | Laubach | OPEL Kadett C 1200 | OK | ||
05 | Stecken, Axel | + Kirsten | 40 | Düsseldorf | Mercedes 300SE | OK | ||
04 | Sailer, Norman | Sailer, Harald | 78 | Rottweil | Mercedes 350SLC | OK | ||
03 | neu | Farias, Gustavo | Quintas, Sergio | SCHWEIZ | Renault R5 turbo | OK | ||
02 | Blaschke, Rolf | wird gesucht 0160-527 7985 |
38 | Braunschweig | VW Käfer 1500 | OK | ||
01 | neu | Adolfs, Manfred | Dr. Adolfs, Rainer | 51 | Bergneustadt | Porsche 911 T | OK |
13.01.2011 Datum eerste rally's bekend !
VORLÄUFIGE TERMINE RRS-NORD 2011
26.03.2011 ADAC Rallye „Auf nach Melsungen“
02.04.2011 ADAC Storman-Rallye
14.05.2011 ADAC Rallye „Rund um den Alheimer“
11.06.2011 ADAC Rallye Grönegau
18.06.2011 ADAC Rallye Stemweder Berg
02.07.2011 ADAC Rallye Niedersachsen
06.08.2011 ADAC Holsten-Rallye Doppelveranstaltung
27.08.2011 ADAC Limes Rallye
24.09.2011 ADAC Reckenberg Rallye
22.10.2011 ADAC Rallye Siegerland-Westerwald
22.10.2011 ADAC Nordhessen Rallye
Dit is een voorlopig programma waar alleen de noordelijke rally's op staan..... zaterdag horen we meer ....!
Omloop van het Oosten 2011
De naam Omloop van het Oosten doet natuurlijk al vermoeden dat dit evenement in Oost-Nederland is gehouden. De uitzetters hebben de kaarten lang bestudeerd en hebben een groot aantal bijzondere weggetjes ontdekt op verrassende plaatsen in de mooie uitdagende omgeving van de Stedendriehoek.
De start van de Omloop van het Oosten was afgelopen zaterdag 8 januari in Bussloo, in Hofstede De Middelburg. De Omloop van het Oosten is in 2011 het eerste van in totaal vijf evenementen die meetellen voor het Nederlands Kampioenschap Klassiekers van de Nederlandse Rittensport Federatie.
Het deelnemersveld was "verrassend" in allerlei opzichten, oordeel zelf....
http://picasaweb.google.com/RoverhomeNL/OmloopVhOosten812011#
volgend jaar zijn we er bij !!!!!