Rover P2 / Rover P3
Rover P2 125 1937 - "een projectje...."
Binnenkort RDW en dan maar eens verder kijken..... no hurry!
Rover P2 125 1937 - "een projectje...."
Rover P2 125 1937 - "een projectje...."
Rover P3 75 1948 - "een projectje...."
Rover P3 75 1948 - "een projectje...."
Rover P3 75 1948 - "een projectje...."
Rover P2 10 Coupe 1938
In December een Rover 10 Coupé 1938 gekocht en deze gisteren 17/1 op gehaald, meteen doorgereden naar Jansen Carrosseriebouw in Wesepe om de (nieuwe) donor voor de Special met Bas te bespreken. Conclusie, het chassis leent zich er goed voor om de noodzakelijke aanpassingen te doen voor een Rover Special. Voordeel van de 10 is dat het chassis wat lichter is, een stuk korter (dus inkorten hoeft niet meer) en dat het stuurhuis aan de goede kant van de vooras zit.
De auto gaat zeer binnenkort naar de RDW voor een (voor)keuring en zal dan voorzien worden van een loodje aan chassis en motor. Deze P2/10 uit 1938 is een redelijk unieke auto, je ziet ze zelden als 2 deurs Coupe.
Daarna kan het meten, schetsen en traject van keuzes maken beginnen. We hebben wel wat ideeën opgedaan door o.a. de in aanbouw zijnde auto’s die er op dit moment weer staan, wordt vervolgd !
20.10.2014 "bezoek RDW"
Vandaag is Bas (Carrosseriebouw Jansen) naar de RDW in Zwolle geweest voor een 1e voorkeuring, binnenkort meer info !!
9.9.2014 Koppakking gevonden op Beaulieu
Voor de 16 op Beaulieu Autojumble een nieuwe koppakking weten te scoren, zal tzt van pas komen !!
13.08.2014 Originele Engelse kentekenbewijs 3.11.1938
13.08.2014 Originele kentekenplaat
13.08.2014 Exportpapieren
13.08.2014 Rover 16 naar Jansen gebracht
Vandaag de Rover P2 16 afgeleverd bij Jansen Carrosseriebouw in Wesepe, de 16 was in goed gezelschap van de doorgezaagde P2 die voor reclamedoeleinden gebruikt wordt.
De auto gaat binnenkort naar de RDW voor een (voor)keuring en zal dan voorzien worden van een loodje aan chassis en motor. De P2 uit 1938 is in 1973 geïmporteerd door mijn vader (G.B. Löwik), het originele kenteken, kentekenplaat en invoerpapieren zijn nog aanwezig. Invoerrechten in 1973 : 45 GBP…..
Daarna kan het meten, schetsen en traject van keuzes maken beginnen. We hebben wel wat ideeën opgedaan door o.a. de in aanbouw zijnde Riley 12/4 die op een paar centimeter na bijna dezelfde afmetingen heeft.
Rover 16HP Sports Saloon specs
Overview | |
---|---|
Manufacturer | Rover |
Production | 1937–1940 1945–1948 |
Body and chassis | |
Body style | four-door “six-light” saloon four-door “four-light” "sports saloon" two-door cabriolet |
Powertrain | |
Engine | 2147 cc straight 6 |
Dimensions | |
Wheelbase | 113 in (2,870 mm)[1] |
Length | 175 in (4,445 mm) |
Width | 62.5 in (1,588 mm) |
27.04.2014 "Het chassis met motor"
27.04.2014 "de papieren"
Dit zijn de originele papieren van deze Rover 16HP :
kenteken HPC 104
1e toelating : 3 november 1938