FOR SALE
Rover P6 3500 For sale
Te koop
Rover 3500 P6
Bouwjaar: 1976
Kilometerstand: 79.459 km
Staat sinds 2018 stil en heeft daarna niet meer gelopen. Hij gaat rond maar slaat nog niet aan.
Wegens ziekte van de eigenaar niets meer aan gebeurt.
Deze auto is een goede basis om er wat moois van te maken.
Uiteraard is er werk aan.
De vraagprijs van deze P6 is € 5.500,-
Erik Nobel / IJhorst
Telefonisch bereikbaar op:
06-51598928
Mooie P6 2000TC(1971) in ALMOND YELLOW / FOR SALE !
Zeer degelijke en mooie Rover P6 2000TC, bouwjaar 1971 dus uiteraard BELASTINGVRIJ......
Is enkele jaren geleden geheel opnieuw gespoten en heeft daarna praktisch geen kilometers meer gereden. Deze P6 in de prachtige kleur Almond Yellow leveren wij af inclusief :
- een grote beurt / alle vloeistoffen
- nieuwe tapijtset
- dus; weer klaar voor vele vrolijke kilometers.
Harde en betrouwbare klassieker waarmee je makkelijk meekomt in het huidige verkeer.
De P6 staat voor LPG op kenteken, je kunt desgewenst dit dus probleemloos weer inbouwen......
VRAAGPRIJS..................................................... euro 5.850,--
bieden mag uiteraard, maar dan naast de P6.....
Rover 12 Tourer FOR SALE
Te koop Rover 12 Tourer 1947
Ik verkoop mijn Tourer omdat ik de tijd niet heb de auto weer op de weg te brengen; mijn andere auto’s vergen veel tijd en mijn leeftijd begint te tellen. Ik kocht de Tourer (vrijwel zoals die nu is) in december 1988 van mijn goede vriend Harry Hilgerdenaar. Harry was lid van de Rover Owners' Club Holland en de Engelse RSR. In die tijd had hij net zijn 1933 Rover 14/6 Speed Pilot Sports Tourer gekocht.
De motor van de 12 is gereviseerd in 1989 omdat de vriespluggen doorgeroest waren en het koelwater in de motorolie lekte, De wagen is sindsdien opgeslagen in de buurt van Amsterdam.
De auto is ook opgenomen in het boek van Howard Jones (The Rover Tourers) op blz. 114.
De auto heeft nog zijn originele Engelse kenteken JLP 930 met alle papieren daarbij. De auto is ingevoerd in Nederland en de invoerrechten zijn betaald. Het is een heel vroeg gebouwde Tourer, chassis nummer 7250006. Het koetswerk is gefabriceerd door APA. De voorruit kan plat naar beneden gevouwen worden.
Er is een extra grille bij en nog wat losse reserve onderdelen.
Instructie boekje, onderdelen catalogus (inclusief Tourer) en service bulletins gaan mee met de auto.
De wagen is compleet maar heeft aandacht nodig om ‘m weer op de weg te brengen.
Meer informatie en foto’s beschikbaar. Vraagprijs € 12.500,-
Een goed bod wat in de buurt komt is eveneens welkom.
for sale : Rover P6 3500S (gereviseerde V8) (gereed / beschikbaar 2025Q1)
De Rover P6-serie (ook wel 2000, 2200 of 3500 genoemd) is een sedan-model dat werd gebouwd tussen 1963 en 1977 in Solihull, Engeland. Het model werd uitgeroepen tot Europese Auto van het Jaar in 1964 en was hiermee de allereerste auto die deze titel won.
De Rover 3500 P6 lijkt een vrij conservatieve auto. Met stijlvolle, klassieke sedanlijnen, omlijst door traditioneel chroomwerk. Binnenin zetten leer en houtaccenten de toon. Maar onderhuids verbergt de uit 1963 stammende Rover P6 bijzondere trekjes. Zo heeft de auto een geavanceerde voorwielophanging en schijfremmen rondom. Het interieur is ontworpen op veiligheid en bevat gordels voor alle inzittenden. In 1968 wordt de Rover P6 leverbaar met een V8-motor, afkomstig van Buick. Deze compacte aluminium achtcilinder is vrijwel even lang en zwaar als Rovers eigen viercilinder motoren. Maar de Rover 3500 P6 heeft veel meer vermogen dan zijn viercilinder broers. Dat bezorgt hem prestaties die in 1968 zonder meer indrukwekkend zijn.
Rover zag de compacte 3,5 liter V8 uit de Buick Special als een manier om de P6 te onderscheiden van zijn belangrijkste rivaal, de Triumph 2000. Rover kocht de rechten op de innovatieve aluminium motor en, eenmaal verbeterd voor productie door de eigen ingenieurs van Rover, werd deze update meteen een hit. De 3500 werd in april 1968 geïntroduceerd, een jaar nadat Triumph eigenaar Leyland Rover had gekocht, en bleef in productie tot 1977. De 3500 haalde een top van 183 km/u en ging van 0 naar 100 in 10,5 seconden.
Rover P6 3500S (3.5 Ltr)
De P6 die we hier te koop aanbieden heeft de volgende eigenschappen:
Lakwerk : het bodywork van de P6 is compleet origineel, en heeft de prachtige diepgroene kleur; Cameron green
Binnenzijde : het interieur ziet er prachtig uit; de bekleding van de P6 is uitgevoerd in Sandelwood en ziet er goed uit !
Technische specificaties:
MERK : Rover
TYPE : P6 3500S (4-bak)
KENTEKEN : AL-03-46
1e TOELATING : 28-02-1975
MOTOR : Rover V8 3.5 ltr / GEREVISEERD / 0 km !!
APK : nvt
Prijs : op aanvraag (0031-653241699) na 17.00 uur bereikbaar
Rover 75 1.8 Club / 1999 levering met nieuwe APK!
Rover 75 1,8 verkoop gereed maken
NOS Rover P6 2000SC HEAD
PRIJS OP AANVRAAG
NOS Rover P6 2000SC HEAD
REFURBISHED & NEW parts for sale
Remklauw Rover P6B 3-pots gereviseerd € 220,-- p.s.
- Geschikt voor de P6B 3500, past ook op de 2000/2200 (4 cilinders)
Remklauw Rover P6 2-pots gereviseerd € 170,-- p.s.
- Geschikt voor de P6 2000/2200 (4 cilinders)
REAR Remklauw Rover P6B gereviseerd € 230,-- p.s.
- Geschikt voor de P6 2000/2200/3500
geboord en voorzien van RVS sleef
ALGEMEEN :
- Remklauw volbad verzinkt
- Nieuwe zuigers en afdichtingen
- Op ruilbasis, 2 opties
- Statiegeld € 75,-- per klauw … of
- eerst de oude klauw(en) opsturen.
HIGH TORQUE STARTMOTOR
Rover / Landrover / Range Rover V8 € 320,-- p.s.
DYNAMO 40A Rover P6B € 140,-- p.s.
P6 accubak nieuw in duurzaam RVS € 90,-- p.s
PRIJZEN : INCLUSIEF BTW / EXCLUSIEF VERZENDING (LET OP STATIEGELD VOORWAARDEN)
Ecomaxx Classic Car Fuel is bij ons verkrijgbaar !
Wist u dat... Euro 95 & 98 benzine het brandstofsysteem van uw gestalde klassieker kan beschadigen⁉
De bio-ethanol in de benzine trekt namelijk water aan en dat kan o.a. oxidatie in de benzinetank veroorzaken, maar zeker ook schade aan het brandstofsysteem, zoals bijvoorbeeld vervuilde en/of verstopte carburateurs en injectoren.
Wij raden het daarom altijd aan om de tank van klassiekers te vullen met Ecomaxx Classic Car Fuel voordat ze onder het doek gaan. De additieven in deze brandstof helpen de benzine te stabiliseren en oxidatie te verminderen, waardoor de brandstof minder snel verdampt en schade aan de motor tijdens langdurige stilstand voorkomen wordt. Zo word brandstofsysteem en motor van uw klassieker in goede conditie gehouden!
Ecomaxx Classic Car Fuel is bij ons verkrijgbaar !
op afspraak : 0031-653241699
ROVER TEN SALOON 1947 **FOR SALE**
ROVER TEN SALOON 1947
Technische gegevens:
Merk: Rover
Model: P2
Type: 10 Saloon
Bouwjaar: 1947
Kenteken: 15-FT-15
Gewicht: 1350 kg
Aantal cylinders: 4
Kleur: Bruin/ zwart
Deze klassieker is een Engelse import uit 1975. De historie is niet bekend. Er zijn geen
documenten die hier duidelijkheid over kunnen geven.
De Rover is in handen van de derde eigenaar.
De Rover wordt regelmatig gereden (voor bruilo7en, gala's en dergelijke). Daarnaast is deze
Rover gebruikt voor diverse filmproduk5es. Het jaarlijks onderhoud wordt uitgevoerd in
eigen beheer.
Gezien het bouwjaar is de daarbij behorende patin aanwezig op voorstoelen en achterbank.
De Rover staat gestald in een afgesloten ruimte die mede is ingericht als Rover archief van de
eigenaar.
In 2008 is er een artikel over deze Rover gepubliceerd in het clubblad van de Rover Owners
Club Holland “De Viking”.
In 2020 is deze klassieker getaxeerd.
Het oordeel in het taxatierapport is opgemaakt op 7 december 2020 door L.R. Hafkamp,
Register Taxateur VRT.
De klassieker wordt als volgt beoordeeld;
We zien hier een mooie en technisch perfect onderhouden Rover P2 Saloon in zijn originele
gerestaureerde staat.
Deze auto is regelmatig technisch en cosmetisch onderhouden om de klasseindeling en de
getaxeerde waarde naar de huidige maatstaven te waarborgen.
Eindbeoordeling: Klasse 2 (zeer goed) wat volgens het rapport betekend:
- In zeer goede, niet gerestaureerde staat verkerend voertuig, dan wel vakkundig
gerestaureerd.
- Met geringe gebruikssporen.
- Een voertuig dat er bij eerste beschouwing uitstekend uitziet, maar bij nauwkeurige
beoordeling toch wat lichte gebruikssporen heeft.
- Nauwelijks slijtage in de technische delen.
Het eindoordeel van deze taxatie was op alle fronten “zeer goed”.
Dit is beoordeeld op: carrosserie en plaatwerk, interieur, wielen, bumpers, spiegels,
originaliteit, carrosserie onderzijde en techniek.
Kenmerken/specificatie:
Rechts gestuurd
Bekleding van leer
Dashboard is origineel en compleet
Lakwerk, houtwerk is gespoten
Chroomdelen zijn nog mooi
Stalen wielen met sierdoppen
Banden zijn zeer goed
Schuifdak
Deels gerestaureerd
Geen schadeverleden
Reservewiel is aanwezig
Electrische installatie is 12 volt
Verlichting is goed
Motor 4 cilinder/ 1.5 ltr
Handgeschakelde 4-bak
Eerste toelating 30 juni 1947
VRAAGPRIJS ....................................... euro 12.500,--
Prachtige Rover 45 5 deurs 1.8 CVT **SOLD**
Rover 45 5 deurs 1.8 CVT
- Copperleaf Red
- 02-11-2002
- 36-LB-XP
- Km 97500
- APK tot jan. 24
- Nieuwe 4 seizoenen banden (5000 km oud)
- Catalysator vernieuwd 10.000 km terug
- Nieuwe dynamo voor 15.000 km
- Airco werkt goed
- Geen roest en deuken
- Binnen bekleding deuren incl. hemel vernieuwd.
- Twee sleutel sets.
- Onderhouden volgens boekje bij Damen en Kroes.
Prachtige Rover 45 5 deurs 1.8 CVT
Prachtige Rover 45 5 deurs 1.8 CVT
MG TF 135 SOLD !!
MG TF: Brits rijplezier
De MG TF is een roadster die van 2002 tot 2011 in Engeland werd geproduceerd. De TF is een facelift van de MG F, gebouwd van 1995 tot 2002. In Nederland was de MG TF beschikbaar tussen 2002 en 2005. De lichte constructie en het strak afgestelde chassis zijn de onderscheidende kenmerken van de open sportwagen.
Goede redenen
- Verhoudingsgewijs grote bagageruimte voor de voertuigklasse
- Gunstige aankoopprijs voor een cabrio
- Krachtige motoren en aangename rijeigenschappen
- Stil interieur, zelfs bij hogere snelheden
Gegevens
Motor
De achterwielaangedreven sportwagen was verkrijgbaar in vier verschillende motorversies. Deze MG TF 135 levert 136 pk en bereikt zijn maximumkoppel van 165 Newtonmeter bij ongeveer 5.000 toeren per minuut. De TF 135 haalt met zijn topsnelheid net de 200 km/u en accelereert van 0 tot 100 km/u in 8,8 seconden.
Afmetingen
Zoals het een Britse roadster betaamt, is de MG TF vrij smal en compact. Het heeft een lengte van 3,94 meter, een breedte van 1,63 meter en een hoogte van 1,26 meter. De wielbasis van 2,38 meter draagt bij aan het nette uiterlijk. Daar staat tegenover dat noch de bestuurder noch de voorpassagier veel ruimte hebben.
Een kofferruimte met een volume van 210 liter is ook ongewoon groot voor deze voertuigklasse.
Gegevens en afmetingen |
MG TF |
Bouwperiode |
2002 – 2011 |
Lengte, breedte, hoogte |
3,94 m x 1,63 m x 1,26 m |
Wielbasis |
2,38 m |
Inhoud kofferruimte |
210 l |
Onbeladen gewicht |
1.095 - 1.125 kg |
Toelaatbaar totaalgewicht |
1.329 - 1.390 kg |
Cilinderinhoud |
1.588 - 1.796 cm³ |
Koppel |
145 - 174 Nm |
Topsnelheid |
190 - 220 km/u |
Acceleratie van 0 tot 100 km/u |
7,6 - 10,2 s |
Tankinhoud |
50,0 l |
Verbruik |
7,1 - 8,1 l |
CO²-uitstoot |
169 - 194 g/km |
Design
Exterieur
De MG TF verschijnt met zachte lijnen en nette charme zonder zijn sportieve temperament te verbergen. Zijn aerodynamische vorm is vooral duidelijk aan de voorkant. De auto staat dus niet alleen heel dicht bij de grond, maar is ook uitgerust met laagliggende, krachtige projectiekoplampen die de carrosserielift minimaliseren.
Een kleine Union Jack verkondigt trots zijn herkomst op de voorste wielkasten.
De achterzijde oogt expansief met zijn brede bumper, de twee uitlaatpijpen en het derde remlicht op de spoilerlip. In het midden tussen de ronde achterlichten staat het nu zeldzame MG-logo.
Interieur
Standaard heeft de MG TF elektrisch verstelbare buitenspiegels met verwarmingsfunctie, elektrische ramen en twee luidsprekers. De TF 135 beschikt over twee extra luidsprekers en extra tweeters. Bovendien is het stuurwiel van deze variant bekleed met leer.
Veiligheid
De MG TF is een van de weinige roadsters die vier van de vijf sterren krijgt in de Euro NCAP crashtest. Vooral de resultaten bij frontale botsingen en botsingen van opzij werden geprezen. Bovendien is de bescherming van voetgangers gegarandeerd met de TF. Airbags voor de bestuurder en voorpassagier zijn standaard, evenals ABS. De TF heeft een vierschijfsremsysteem met een remschijfdiameter van 240 millimeter. Een prettig afgestelde stuurbekrachtiging zorgt ervoor dat de armen ook op langere ritten niet vermoeid raken.
FOR SALE : MG TF 135
Deze MG TF is voorzien van :
- Hardtop
- Nieuwe distributie
- Nieuwe filters, vloeistoffen en oliën
MG TF 135 SOLD !!
MG TF 135 SOLD !!
Rover 416 Si De Luxe SOLD !
Beschrijving
Hemeltje perfect !
Deze 416 is 18 jaar in bezit geweest bij de vorige eigenaar en is altijd profesioneel garage onderhouden
compleet met 2 sleutelsets
Voertuiggeschiedenis
- Kilometerstand
-
122.500 km
- Bouwjaar
- 01/1999
- APK
- 06/2023
- Vorige eigenaren
- 2
- Volledige onderhoudshistorie
- Ja
- Niet-rokers auto
- Ja
Technische Gegevens
- Vermogen kW (PK)
- 82 kW (111 PK)
- Transmissie
- Automatisch
- Cilinderinhoud
- 1.590 cm³
- Cilinders
- 4
- Leeggewicht
- 1.130 kg
SOLD !
De Rover P6-serie (ook wel 2000, 2200 of 3500 genoemd) is een sedan-model dat werd gebouwd tussen 1963 en 1977 in Solihull, Engeland. Het model werd uitgeroepen tot Europese Auto van het Jaar in 1964 en was hiermee de allereerste auto die deze titel won.
De Rover 3500 P6 lijkt een vrij conservatieve auto. Met stijlvolle, klassieke sedanlijnen, omlijst door traditioneel chroomwerk. Binnenin zetten leer en houtaccenten de toon. Maar onderhuids verbergt de uit 1963 stammende Rover P6 bijzondere trekjes. Zo heeft de auto een geavanceerde voorwielophanging en schijfremmen rondom. Het interieur is ontworpen op veiligheid en bevat gordels voor alle inzittenden. In 1968 wordt de Rover P6 leverbaar met een V8-motor, afkomstig van Buick. Deze compacte aluminium achtcilinder is vrijwel even lang en zwaar als Rovers eigen viercilinder motoren. Maar de Rover 3500 P6 heeft veel meer vermogen dan zijn viercilinder broers. Dat bezorgt hem prestaties die in 1968 zonder meer indrukwekkend zijn.
Rover zag de compacte 3,5 liter V8 uit de Buick Special als een manier om de P6 te onderscheiden van zijn belangrijkste rivaal, de Triumph 2000. Rover kocht de rechten op de innovatieve aluminium motor en, eenmaal verbeterd voor productie door de eigen ingenieurs van Rover, werd deze update meteen een hit. De 3500 werd in april 1968 geïntroduceerd, een jaar nadat Triumph eigenaar Leyland Rover had gekocht, en bleef in productie tot 1977. De 3500 haalde een top van 183 km/u en ging van 0 naar 100 in 10,5 seconden.
SOLD !
Rover P6 3500 (4.6 Ltr)
De P6 die we hier te koop aanbieden heeft een restauratieproces ondergaan:
Lakwerk : het bodywork van de P6 is compleet gedaan, matige plekken zijn gestraald, nieuwe stukken ingelast en de complete auto is opnieuw gespoten in een prachtige grijze kleur ; Platinum Grey
Binnenzijde : het interieur ziet er prachtig uit; de bekleding van de P6 is een aantal jaren terug voorzien van nieuw donkerrood leer….onlangs is de complete tapijtset vervangen door een donkergrijs/antraciet kleurige set.
SOLD !
Technische specificaties:
MERK : Rover
TYPE : P6
KENTEKEN : 08-EL-70
1e TOELATING : 28-02-1975
MOTOR : Rover V8 4.6 ltr
BRANDSTOF : LPG
APK : nieuw bij aflevering
Prijs : op aanvraag
MG 1,8 VVC SOLD
Rover 216 Cabrio SOLD
SOLD : Rover 10 body
SOLD : Rover P6 Estate 3500
Rover 45 (2002) SOLD
Rover P4 110 SOLD !!!
Rover 2000TC 1972 APK tot 08.05.2021 SOLD !!!
Rover 2000TC 1972 APK tot 03.08.2018
Rover P6 : 1972 (blauw)
Kilometerstand : 86398
APK : 03.08.2018
Kenteken : 41-HK-46
Mooie originele P6 met zwarte lederen bekleding, voorzien van een nieuwe hoogwaardige tapijtset. In 1972 directie auto geweest bij de firma Odink en Koenderink in Haaksbergen, daarna jarenlang als 2e auto van een Rover liefhebber.
Belastingvrij, 1e toelating : 27.04.1972
Voorzien van o.a. nieuwe dynamo en waterpomp, van onderen / kokerbalken reeds geheel & professioneel gerepareerd.
Een typische “oud geld auto”
(Classic-Rover parts bemiddelt alleen bij de verkoop van deze Rover P6.)
vraagprijs................................................... SOLD
info via : parts@classic-rover.nl
Range Rover Classic 1985 SOLD !
Beschrijving
Range Rover Classic
Kenteken 1985, 5 deurs
Brandstof : benzine
Transmissie : handgeschakelde (5-bak) uitvoering
APK : augustus 2019
Deze eerlijke (!) Range Rover Classis is omstreeks 2010 geïmporteerd vanuit Zweden en heeft daar dienst gedaan als service auto van een garage/bergingsbedrijf. Eenmaal in Nederland is de RR compleet opnieuw gespoten, de huidige laklaag dateert dus van die tijd. Ook zijn toen alle remmen/banden vernieuwd.
Wat is er gedaan en wat is nieuw!!
- De RR is rondom gelast waar nodig, daarna stralen/zinkprimer en afgewerkt in een hoogwaardige carrosserielak.
- De prachtig mooi lopende V8 motor is compleet opnieuw opgebouwd, waaronder een nieuwe nokkenas, alle lagers (drijfstang- en krukas), nieuwe zuigerverensets, koppen gevlakt, nieuwe koppakkingen, oliepomprevisie en alle pakkingen/keerringen vervangen.
- alle vloeistoffen ververst
- nieuwe bougiekabels, verdeelkap, bougies enz.
- velgen gestraald en gepoedercoat, banden met goed profiel.
- nieuwe veren en schokbrekers (circa 4 jr geleden)
- nieuwe brandstoftank erin gezet
Kortom kosten noch moeite gespaard voor deze auto. Alle werkzaamheden zijn op foto’s vast gelegd en komen mee.
VRAAGPRIJS..................................................... SOLD !!!
Rover Carburateur Solex 30FFIA for sale
Rover Carburateur Solex 30FFIA for sale
SOLD : Rover P4 chassis REFURBISHED
SOLD : Rover P4 chassis REFURBISHED
SOLD : Disco I 300Tdi
SOLD : Disco I 300Tdi
SOLD : Disco I 300Tdi
Rover 3500 FOR SALE / SOLD!
Rover 3500S FOR SALE / SOLD!
Rover P6 3500S
VELGEN
We hebben diverse soorten en kwaliteiten Rover velgen liggen:
- Minilite
- SD1 1e serie
- SD1 Vitesse
- Stalen P6 velgen
- P6 spaakwielen (ntk)
Deze velgen kunnen we desgewenst "kant en klaar" leveren inclusief :
- Ontlakken
- Glasparel stralen
- Poedercoaten (kleur & blanke lak)
- (eventueel banden ...)
Voor foto's, klik op link :