nieuws archief 2010
Inderdaad.............een bruut ding !!
Dit is de Rover P6 die we deze week hebben aangeschaft, een redelijke body met technisch nogal wat aanpassingen. Er zitten 4 gereviseerde remmen in en een heel mooi blok!!
Het is een 4.6 met Edeldrock, met een gereviseerde 5-handbak (LT 77)erachter.
halve rolkooi erin, 4-punts gordels, RVS uitlaat, licht vliegwiel, nieuwe koppeling, etc.
De plannen...... medio 2012 klaar om de Historic Cup in Duitsland mee te rijden!
Nog een kleine opsomming van de nieuwe of gereviseerde onderdelen de erin zitten:
Gereviseerd:
Radiator
Remservo
Remtangen voor en achter
Afgedraait vliegwiel
LT 77 bak
4.6 blok
Nieuw:
Nieuwe remslangen voor
Nieuwe remleidingen rondom
Hoofdremcylinder
Koppelingcylinders master en slave
Koppelingsplaten / drukgroep / druklager
Weber (edelbrock) 500 CFM carb
Edelbrock performer manifold + thermostaathuis
Luchtfilterhuis
Bougiekabels
Twee accu’s
Bobine
Brandstofpomp
2011 de Historic Rallye Cup....
we staan er weer bij / nu maar afwachten wat het programma gaat worden (!) :
EINSCHREIBUNGEN 2011 / mind 30 Teams erforderlich, Zukunfts-Entscheidung Ende Nov 2010 |
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Avisierte 2011 |
||||||||
15 |
|
Löwik, Johan |
Visser, Gert |
|
NIEDERLANDE |
Rover 2000 P6 |
|
|
14 |
|
Pauquet, Klaus |
Haase, Heidi |
52 |
Herzogenrath |
Opel Kadett C/Gr.2 |
|
|
13 |
|
Kirst, Rolf |
Boxer Schwolen |
53 |
Bonn |
Mercedes 280 CE |
|
|
12 |
|
Blaschke, Rolf |
NN |
38 |
Braunschweig |
VW Käfer 1500 |
|
|
11 |
|
Weiß, Björn |
NN |
31 |
Neustadt |
Mitsub.Lancer |
|
|
10 |
|
Kellenberger, Marcel |
Albisetti, Jacqueline |
|
SCHWEIZ |
Renault Dauphine |
|
|
09 |
|
Seidel, Dieter |
Frey, Susi |
33 |
Lichtenau |
Triumph TR4 |
|
|
08 |
neu |
Noll, Peter |
Noll, Linus |
33 |
Gütersloh |
Volvo 122 S |
|
|
07 |
|
Stecken, Axel |
+ Kirsten |
40 |
Düsseldorf |
Mercedes 300SE |
|
|
06 |
|
Karbach, Hans-G. |
+ Lisa |
78 |
Stockach |
VW Golf 1 GTI |
|
|
05 |
|
Kramer, Andreas |
+ Sabine |
78 |
|
Lancia Fulvia |
|
|
04 |
|
Skobis, Martin |
Skobis, Bastian |
51 |
Overath |
Alpine Renault 110 |
|
|
03 |
|
Meinhardt, Frank |
Ehseluns, Sabine |
13 |
Berlin |
Porsche 924 |
|
|
02 |
|
Aßmann, Christian |
Janizki, Viola |
31 |
Auetal |
VW Passat Var. |
|
|
01 |
|
Köhler, Lothar |
Glöde, Ursula |
35 |
Laubach |
OPEL Kadett C 1200 |
|
Range Rover Autobiography Black
Range Rover Autobiography Black
Een unieke 40th Anniversaty Limited Edition. Een uniek eerbetoon aan een auto die gedurende de laatste 40 jaar consequent de allerhoogste maatstaven heeft gezet voor superieure ‘all-terrain’-prestaties, luxe en design. Dat is volgens Land Rover deze Range Rover Autobiography Black.
Het exterieur van de Autobiography Black onderscheidt zich met de unieke lakkleur Barolo Black en 20-inch ‘Diamond Turned’ lichtmetalen velgen. Het front heeft een unieke grille met zwarte omlijsting, verchroomde ‘U’-lamel en rooster in metaalkleur Titan en de luchtinlaten in de voorspatborden zijn soorgelijk uitgevoerd. Met portiergrepen in carrosseriekleur een unieke ‘Autobiography Black’ badge rond Land Rover het plaatje af.
Interieur
Voor het interieur is er de keuze uit een standaard Autobiography bekleding in Jet of uit twee kleurstellingen die uniek zijn: Jet & Ivory en Jet & Pimento. Het Autobiography Black logo is op verschillende plaatsen discreet geïntegreerd in het interieur. Verlichte dorpellijsten, Grand Black Lacquer houtinleg, 4-zone climate control, lederen hemelbekleding en een ´touch-screen´ met ´dual view´-technologie maken de auto van binnen uniek.
20 voor Nederland
Wereldwijd zal Land Rover slechts 700 exemplaren van deze Autobiography Black produceren. Daarvan komen er maar 20 naar Nederland. De Range Rover Autobiography Black met de nieuwe 4.4 TDV8 dieselmotor (313 pk / 700 Nm) is leverbaar vanaf € 174.440,- De uitvoering met de bekende 5.0 V8 Supercharged benzinemotor (510 pk / 625 Nm) is leverbaar vanaf € 204.440,-.
Technische Middag Carrosseriebouw Jansen
Vandaag waren we op bezoek bij Carrosseriebouw Jansen in Wesepe (Tussen Raalte en Deventer).
foto's via link :
http://picasaweb.google.com/RoverhomeNL/2010ROCHTMJansenWesepe#
Een gezellige middag waarbij de nadruk met name lag op de bouw van en restauratie van klassieke auto’s en oldtimers. De heren Bas en Gerrit Jansen kunnen uren vertellen over het hoe en wat van deskundig restaureren. Vanaf de basis tot en met het eindresultaat toe, staat er een degelijk stuk VAKMANSCHAP !
Een zeer leerzame middag en voor elk wat wils, onderwerpen als stralen, schooperen, “strak maken” en spuiten kwamen aan de orde. Maar ook de eigenbouw van o.a. de Austin 7 en de gelijksoortige Rosengart werden besproken.
Kortom, een geslaagde middag in een prachtig bedrijf !
Classic-Rover Rally Team in de PERS !
http://www.sportwebhellendoorn.nl/
zie : onder kopje AUTOSPORT
23 oktober 2010
Prima resultaat Nijverdalse Classic-Rover Rally Team tijdens debuut !
Het Nijverdalse Classic-Rover Rally Team heeft afgelopen zaterdag 23 oktober een prima resultaat behaalt tijdens hun debuut in de Siegerland-Westerwald Rally. De rally, merendeels verreden over gravel, in de omgeving van Dillenburg (Duitsland), was de laatste rally van een reeks van zeven, meetellend voor de Duitse HRC (Historic Rallye Cup).
De auto, een speciaal geprepareerde Rover P6 2000TC uit 1967, heeft het tijdens de eerste rally uitstekend gedaan. Zonder problemen werden de 2 x 3 klassementsproeven in het prachtige en heuvelachtige landschap op en rondom het militaire oefenterrein “de Stegskopf” verreden.
De unieke Rover, replica van de Rover die in 1965 de Monte Carlo rally als 3e finishte, werd door de Historic Cup en de organisatie met open armen ontvangen. Uitrijden en “heel houden” was het uitgangspunt voor de aanvang van de rally, die vanwege de 90% gravel als prachtig, maar ook lastig werd beschouwd. Dit is gelukt, een prima resultaat tijdens deze debuutrally, nu is er de komende wintermaanden tijd om wat aanpassingen en verbeteringen aan te brengen.
Zeer snelle SD1 op Assen !!
Afgelopen zondag 10 oktober reed Jean Louis Veldhuis (voor familie Jeroen ! ) op circuit Assen om de auto, een snelle SD1, beter te leren kennen . De werkelijk "adembenemende "Rover SD1 in Marlboro kleuren stond te glimmen in de zon.
Na 3 rondjes warm draaien, bandenspanning controleren ( 3 bar ), en vervolgens zo’n 45 minuten racen, daarna afkoelen en tanken.
Flink werken in zo'n SD1 , zonder stuurbekrachtiging tussen allerlei amateurs met bv. Dodge Vipers en Porsches, Jeroen was drijfnat van het zweet.
(tekst/foto's : met dank aan Ad Broeders)
HRC Reckenberg Rally "Historisch"
Het was vroeg vanmorgen, om 06.00 uur in de auto om te kijken bij de verrichtingen van de Historic Rallye Cup in de 2010 Reckenberg Rally met een wel erg mooi en vooral historisch startveld.
Er werd door sommige rijders erg veel gas gegeven, andere daarentegen deden het wat rustiger aan … Met name de klassieke Volvo “Kattenrug” liet een goede, maar vooral snelle indruk achter. Verder unieke beelden van de 1500 VW Kever, die na de eerste ronde via een maïsveld te zijn gereden, de tweede ronder versierd was met maïs aan de voorzijde. Ook de grote en loge MB300E (met toch zo'n 190 pk aan boord) trok er behoorlijk aan en dat met een gewicht van circa 1.450 kg.
Voor een impressie, klik op link http://picasaweb.google.nl/RoverhomeNL/2010HRCReckenberg#
ROCH BBQ rit over de Sallandse Heuvelrug 2010
Hier als eerste indruk de foto's van de BBQ rit door de Sallandse heuvelrug, eindbestemming Nijverdal ..... de rest volgt zsm
voor foto's klik op link : http://picasaweb.google.nl/RoverhomeNL/2010ROCHBBQ#
foto's BEAULIEU een eerste indruk
Hier als eerste indruk de foto's van het weekend Beaulieu ..... de rest volgt zsm
klik op : http://picasaweb.google.nl/RoverhomeNL/2010Beaulieu#
De OMLOOP VAN HET OOSTEN
Een nieuw initiatief: De OMLOOP VAN HET OOSTEN
Noteert u de datum alvast: zaterdag 8 januari 2011
Een echte winterrally voor winterharde rally- en rittenrijders die niet willen wachten totdat ánderen zeggen dat het seizoen weer begonnen is. Een nieuw jaar, nieuwe kansen, nieuwe evenementen. Voor klassiekers* en cabrio's. Gaat u ook de uitdaging aan?
Waarom moet ons trouwe vervoermiddel in de winter toch altijd binnen staan? Auto’s zijn toch bedoeld om mee te rijden? De Omloop van het Oosten is een nieuwe rally uitgezet door ervaren kaartlezers en georganiseerd door autosporters die voor een professionele aanpak kiezen. Kwaliteit gegarandeerd. In het “witte seizoen” nog wel.
Lekker aan het eind van de feestdagenperiode een dagje auto-sportief op pad met uw (klassieke) vervoer, de vriend op vier wielen. De dagen worden alweer een beetje langer (al blijft het snel donker) en het winterseizoen is bij uitstek geschikt om een leuke balans aan te brengen tussen rijden en kaartlezen.
Kijk op de volgende pagina's voor verdere informatie!
* wij enthousiasmeren om in te schrijven met klassiekers, maar verwelkomen ook deelnemers met moderne(re) auto's!
Rover SD1 op Zandvoort
STATE of ART Grand Prix Classic 2010
Na het succes van de voorgaande jaren zal de HARC in het weekend van 11 en 12 september 2010 op het Circuit Park Zandvoort voor de vierde keer de STATE of ART Grand Prix Classic organiseren.
Ieder jaar probeert de HARC voor een gevarieerd publiek een geweldig weekend te organiseren. De attractiewaarden voor de historische autosport wordt dit keer versterkt door enkele speciale programma-onderdelen.
Races met historische race en sportwagens
De HARC heeft weer gezorgd voor een aantal spectaculaire racevelden. De trainingen c.q. qualificaties vullen de zaterdagmorgen en in de middaguren brand de strijd los. Met races van de Delta Lloyd Xclusif NK Historische Toerwagens & GT's, Techno Challenge NK GT & Touring Cars, MG/Triumph Competitions en Porsche 944 Basic Cup.
Op zondag zijn er vanaf 9 uur hoofdzakelijk races met dezelfde startvelden als op zaterdag zijn begonnen. Natuurlijk is ook het programma op zondag gelardeerd met attracties, zoals enkele demonstraties. Voorts staat een uursrace op programma voor deelnemers van het NK HTGT, NK GTTC en MG/Triumph Competitions. Niet alle auto's in deze klassen/series zijn geschikt voor races over langere afstanden en ook niet alle rijders hebben daarvoor het geduld. Naar verwachting gaat er een divers startveld van start met auto's die aan elkaar gewaagd zijn en mogelijk toch heel verschillende prestaties zullen laten zien.
U kunt dit evenement niet laten schieten! De toegangsprijs bedraagt voor een dagkaart 12 euro en voor een heel weekend 20 euro. Kinderen beneden de 12 jaar toegang gratis.
Het Programma/Tijdschema is inmiddels beschikbaar op deze website.
Overigens is ook het Officiele Tijdschema voor deelnemers beschikbaar op deze website......HARC
Rover 10/25 uit 1931 ....!
Deze Rover 10/25 uit 1931 is de nieuwe aanwinst.
Een auto met een verhaal…..
De auto is in de 80’er jaren opgehaald door Löwik Sr. in Engeland en een aantal jaren daarna compleet gerestaureerd. Zelf ben ik als jochie van een jaar of 15 nog uren bezig geweest met het schuren en strak maken van de spaakwielen en hebben we diverse foto’s waar we op evenementen met de auto aanwezig zijn.
Eind 80’er jaren is de auto verkocht en zijn we deze compleet uit het oog verloren.
Tot ik eind vorig jaar hoorde dat de auto wederom te koop stond (via een Belgische site), maar ik kreeg geen contact met de verkoper. Uiteindelijk is het via, via gelukt om afgelopen Juli in contact te komen met de verkopende partij. Het verhaal rondom de verkoop is wat tragisch, de auto heeft jaren lang in een afgesloten loods gestaan, waarbij een aantal vandalen afgelopen December 2009 de loods hebben open gebroken en de auto compleet hebben gesloopt…!
Schade in het kort:
-
Voorruit ingeslagen / verchroomde frame beschadigd
-
Zijramen ingeslagen
-
Nummerplaten voor en achter beschadigd
-
Koplampen van de steunen afgebroken
-
Binnen bekleding / hemel beschadigd
-
Kunstleer op het dak met een mes beschadigd
-
Krassen op de schermen
-
Enz…..
De eigenaar had het helemaal gehad met de auto en wou hem dus kwijt. Goed, afspraak gemaakt en de auto bekeken, de trieste aanblik en het resultaat viel mee en tegen. Tegenvallend was de grote ontstane schade, ingeslagen ramen, vernielde binnenbekleding, omgebogen en afgebroken koplampen….. de meevaller, alles lijkt in eerste instantie nog aanwezig.
De deal was snel gesloten en de auto komt terug naar Nijverdal………..terug in de familie…. We gaan er weer wat van maken !!
1956 Rover P4 75 Participated Mille Miglia 2010
Te koop in NL :
Technical data
Six cylinder in-line engine
cylinder capacity: 2230 cc.
capacity: 80 bhp. at 4500 rpm.
top-snelheid: 130 km/h.
gearbox: 4-speed, manual
brakes: drum brakes all round
weight: 1460 kg.
Sales information
Rover P4 75, year 1956. Chassis number (VIN) 340601133. Colour 'Sage green' with a moss green leather interior. This is a totally original Rover P4 75 in excellent condition!
This Rover P4 75 participated with start number 340 successfully in the 2010 Mille Miglia which was held from May 6 until May 9. To participate in this legendary and prestigious event one must subscribe to the event with a classic car which originally participated in the 1000 Miglia between the years 1927 and 1957. The car must be as close to the original as possible. In the year 1955 the Italian Paolo Lando Barsotti competed in the 1000 Miglia with exactly the same car as this Rover P4 75, he drove with number 347. In those days the average speed in the event was 80 km/h., very high considering the mountain stages with very narrow hairpins!
That this Rover P4 75 found a highly wanted spot on on the 2010 starting grid is a result of the total originality of the car. The car was never restored and maintained immaculately by the two previous British owners. This perfect originality was rewarded with a very high FIVA classification A2. This classification is almost never given and this surely helped entering the Rover for the Mille Miglia 2010. The first owner had the Rover in possession for 25 years. The second owner enjoyed the car for 33 years. In 2009 Mr. Fluttert of Smiths-Veglia bought the car from the second owner with the idea and purpose to subscribe to the 2010 Mille Miglia. This very robust and comfortable Rover P4 75 has driven 80.000 miles from new. Before the Mille Miglia the car was fully inspected and serviced by a Dutch Rover specialist. The brakes and wheel bearings were renewed and the car was given service. Mechanically the car is in perfect condition and it can enter the next Mille Miglia immediately! The interior is also fully original and the original HMV (His Masters Voice) radio still works properly. During the last years in England this Rover was rewarded twice for being the most beautiful and original Rover P4 75 of the country. Correspondence of this is at hand. This car is renown in the British Rover circle.
In case you want to participate in a future edition of the Mille Miglia this car can be your ticket for acceptance. This was the first and only Rover P4 to participate in the Mille Miglia for years. This exclusiveness may get you into the 2011 edition.
We gladly advise and inform the buyer of this fine Rover P4 about registering for the next Mille Miglia.
1986 Rover Vitesse TWR Bastos For Sale £62,990
Te koop in de UK :
This is the factory Rover Vitesse, chassis no.19, used to contest the European Touring Car championship in 1986. Built by TWR and raced by factory owner Tom Walkinshaw and International Touring Car stars of the day - Win Percy and Jeff Allam - to great success.
This was the final evolution spec of the Rover and thus the fastest car built. The European Touring Car championship reached it's zenith in '86 and this car secured outright wins at both Donington and Monza that year.
So original is this car and so faithful to the correct factory specification, that it was the car that Tom Walkinshaw chose to hold back for his own private collection. Since being acquired, direct from that collection, it has been raced at the Goodwood Festival of Speed in 2005 by works hero Jeff Allam and also demonstrated by him at the 2009 Silverstone Classic.
The 'Bastos' Rovers epitomise that fantastic era for Touring Cars and this evocative car still commands enormous presence, just as it did in the day. It remains in superb order throughout and highly eligible for the new pre-93 Touring Car series.
Here are the results of this car achieved in just the 1986 season:
23-3-86 Monza 1st place
6-4-86 Donington Park 1st place
13-4-86 Hockenheimring 4th place
4-5-86 Misano 4th place
18-5-86 Anderstorp DNF but 2nd fastest lap
8-6-86 Brno 2nd place
15-6-86 Osterreichring DNF but got pole
13-7-86 Nurburgring 4th place plus pole
3-8-86 Spa DNF but got pole
7-9-86 Silverstone 3rd place
14-9-86 Nogaro 16th plus pole
28-9-86 Zolder 3rd place
12-10-86 Jarama 2nd place plus pole
19-10-86 Estoril 2nd place plus pole
Autojumble WAALWIJK 2010
Het was weer een mooie dag, met voor elk wat wils. Onderdelen, clubstands en heel, heel veel auto's van o.a. Mini tot Aston Martin......echt helemaal compleet !
voor een impressie / klik op link :
http://picasaweb.google.nl/RoverhomeNL/ROCHWaalwijkAutojumble2010#
P4 Cyclops "lekke vlotter"
De cyclops had al een tijdje (witte) rookontwikkeling en ook liep de motor onregelmatig en had de neiging te verzuipen ....... uiteeindelijk bleek de vlotter van de 1e carburateur lek te zijn en vol te staan met benzine. Hierdoor sloot de vlotter de brandstoftoevoer niet af en pompt de elektrische brandstofpomp overdadig veel benzine in de carburateur.
Naslag in de Workshop Manual en bellen met BCCP had resultaat, morgen kan ik er 2 (de andere is voorraad) ophalen !
We houden je op de hoogte.........!
Range Rover "de beste allrounder ooit wordt 40 "
Een prachtig filmpje ...klik op
http://www.youtube.com/watch?v=yaOVh18Z2aQ
Een auto die zijn mannetje staat in het terrein, en toch heel comfortabel en snel rijdt als de onverharde paden ophouden. Een fantastische mix als je het mij vraagt. De Range Rover had het allemaal al in 1970! En ook anno 2010 staan ze eigenlijk nog op eenzame hoogte. Vrijwel geen andere auto die zowel het comfort op de weg als de ongekende prestaties in het terrein biedt.
Het eerste model liet zich 40 jaar geleden voor het eerst zien. Het grootste deel van het Europese wagenpark bestond uit kleine viercilinders. Er waren terreinwagens, maar die hadden meer weg van traktoren dan van auto’s. Remmen deed je met trommels, comfort haalde je uit bladveren en vooral dikke banden. Qua design deden vooral de ronde vormen het goed. In het straatbeeld zag je veel grote bolle spatborden terug, maar de vierkante auto begon aan een opmars.
In die tijd bedacht Land Rover een heel nieuw concept. Ze wilden een luxe, comfortabele auto aanbieden die op de weg niet onder deed voor een gemiddelde luxewagen en in het terrein de voorganger van de Defender bij kon houden. Een op het eerste oog onmogelijke opgave, maar het leidde tot een van de beste auto’s ooit.
De eerste concepten reden rond als V-Eight-LAnd-Rover (VELAR). Maar toen de productie-versie kreeg een eigen merknaam: Range Rover. Voorin lag een lage-compressie versie van Rover’s 3,5L V8 met ongeveer 135pk. Alle wielen waren van schijfremmen voorzien, de auto had spiraalveren rondom en was permanent vierwiel-aangedreven. Vrijwel hetzelfde ladderchassis en onderstel worden tegenwoordig nog steeds gebruikt in de Land Rover Defender, maar dan met een 90, 110 of 130 inch wielbasis in plaats van 100 inch.
De eerste 10 jaar van zijn leven was de Range Rover alleen als tweedeurs verkrijgbaar. De grote deuren verschaften toegang tot zowel de wegklapbare voorstoelen als achterbank. In de jaren ‘80 werd de carrosserie gewijzigd naar eentje met vier deuren. Ook werd de motor aangepast. De inhoud van de V8 steeg naar 3.9 liter en deze kreeg brandstofinjectie in plaats van carburateurs.
Het originele model, tegenwoordig bekend als Range Rover Classic, ging pas na 26 jaar uit productie. De laatste twee jaren rolden er nog een aantal speciale modellen met nieuwe motoren van de band. Deze motoren waren ook te vinden in de nieuwe generatie Range Rover (P38). De P38 was eigenlijk een evolutie van het origineel. Nog steeds werden er starre assen toegepast en een ladderchassis.
De Range Rover zoals we hem nu kennen is grotendeels ontwikkeld onder het toeziend oog van BMW. Zij waren eigenaar van Land Rover tot 2000. De L322 is geïntroduceerd in 2002. Toen nog met BMW M62 V8 en M57 turbodiesel, maar later met motoren van Ford en Jaguar. Op deze Range Rover debuteerde een volledig onafhankelijk geveerd onderstel en zelfdragende carrosserie
De “Gele” …… het schiet mooi op
Het schiet mooi op met de “gele”.
Het gereviseerde blok voor deze P6 is klaar, ingebouwd en er is mee proef gereden. Motor loopt mooi en pakt zeer mooi op.
Het plaatwerk is allemaal opnieuw gespoten in de kleur Almond Yellow en gaan we komende week afbouwen en monteren.
Rest nog : LPG inbouw en een nieuwe APK erop. De planning is om dit de komende 2 weken af te ronden.
Rover filmpjes via Youtube en op classic-rover.nl
Er staan weer een aantal nieuwe Rover-filmpjes op Youtube …. Veel kijkplezier !!
ROCH Zeelandrit 2-5-2010
http://www.youtube.com/watch?v=ZlMLfXF3tk8
Rover P6 2000TC AE-15-64 1967
http://www.youtube.com/watch?v=q_-e40yHj1A
Verdere Youtube films via link :
http://www.youtube.com/user/classicrovernl
Range Rover Classic van Ton
De Range Rover Classic van Ton vordert gestaag. De auto is compleet gestript, compleet opnieuw (donkerblauw metallic) gespoten en het resultaat mag er zeker zijn!!
Hier staat de "Range" nog op de stalen velgen (met spikes!) De Aluminium velgen zien er na het poedercoaten als nieuw uit en gaan er deze week onder, al met al nog wat kleine puntjes op de i…. en met een goede week klaar voor de APK…. We zijn benieuwd!
Benieuwd naar de foto’s: klik op link ….
http://picasaweb.google.nl/RoverhomeNL/RangeRoverTon#
10e Internationale Rovertreffen in Celle - foto
10e Internationale Rovertreffen in Celle / part II
Wij zijn net thuis van het Internationale Rover Treffen in Celle Duitsland….
en hebben een voorspoedige reis gehad / de P6 heeft perfect gelopen, bijna 750 kilometer PROBLEEMLOOS !!
We hebben ECHT GENOTEN deze paar dagen. Een prachtig hotel, heerlijke sfeer, gezellige en aardige mensen en een goede organisatie !
En natuurlijk…………….. heel veel mooie Rovers gezien…P4, P5, P6, SD1 wat jonger spul en een hele bijzondere P6 Graber cabrio! Deze auto is destijds door Graber (CH) gebouwd in opdracht van de Rover fabriek, om zodoende een P6 cabrio in de markt te zetten. Deze schitterende cabrio is de ENIGE in de wereld!!
Zodra ik alle foto’s binnen/gereed heb, zet ik het geheel op de website !
10e Internationale Rovertreffen in Celle / part I
Klaar voor de reis…. echter dit keer niet zonder slag of stoot. Afgelopen zondag de “witte” uit de garage rijden en .. totaal geen remdruk meer! Lastig als je weet dat je over enkele dagen ruim 600 kilometer voor de boeg hebt naar Celle voor het Rovertreffen.
Remreservoir leeg, bijvullen met DOT3, en ontluchten. Geen resultaat, er blijft lucht komen uit de ontluchtingsnippel(s). Verder kijken leert al gauw dat de hoofdremcilinder behoorlijk lekt. Dus snel in de voorraad zoeken naar een revisieset voor deze “DUNLOP” – remmen. Gelukkig blijkt er nog een setje te liggen in de voorraad van Ted en is de klus snel geklaard.
Donderdag morgen om 11.30 uur hebben we afgesproken bij De Poppe in Markelo en rijden we naar het verzamelpunt van het 10e Internationale Rovertreffen in Celle. We hopen op een voorspoedige reis en natuurlijk… mooi weer. We houden jullie op de hoogte!
SD1 2600 Vandenplas "Barn find"
Deze zogenaamde “Barn find” SD1 dateert uit het jaar 1984.
Het is een 2600 Vandenplas uitvoering in de rode kleur “Oporto Red” met een mooi bruin lederen interieur.
De auto is voorzien van vele opties, o.a.:
-
airco
-
centrale vergrendeling
-
boordcomputer
-
cruise control
-
elektrische ruiten voor en achter
-
elektrische spiegels
-
elektrisch open dak
Er moet natuurlijk nog het e.e.a. aan gebeuren,……. Maar dat zien we later dan wel weer!
Foto’s via link :
http://picasaweb.google.nl/RoverhomeNL/RoverSD12600Vandenplas#
Eerste kilometers "Franse" SD1 2600S
ROCH Zeeland rit / 2 mei 2010
The Golden Crank Do It Yourself Garage
Nieuw in Rhenen :
The Golden Crank Do It Yourself Garage
The Golden Crank Do It Yourself Garage is het adres voor de huur van hefbruggen, autogereedschap en sleutelruimte, verkoop van auto’s, verkoop van gebruikte en nieuwe auto-onderdelen, fanshop op autogebied, poets- en wasservice voor uw auto, en clubevenementen en sleutelcursussen.
The Golden Crank Do It Yourself Garage
Steenoven 2A
3911 TR Rhenen
0317 - 61 66 33
Link : www.thegoldencrank.nl
we wensen Marcel veel succes met zijn nieuwe onderneming !!
SD1 2600S kenteken bekend
Het kenteken is bekend !.....................13-LHJ-3...........
Vorige week naar het RDW geweest om daar de Rover SD1 2600S series I uit 1981 in te voeren.
Vandaag via RDWsite het nieuwe kenteken reeds kunnen zien / papieren zullen vandaag of morgen wel na komen.
Het is een originele en mooie auto uit Parijs, die via Duitsland naar Nijverdal is gekomen. Het interieur is als nieuw en aan de buitenzijde zijn slechts enkele kleine beschadigingen te vinden, kortom een mooi exemplaar!
Ik hou jullie op de hoogte..
foto's via link :
http://picasaweb.google.nl/RoverhomeNL/SD12600SJohan#
ROCH taxatiedag 2010
Zaterdag, 17 april 2010.
Jaarlijkse ROCH taxatiedag bij de firma Berry Smink in Hooglanderveen……………
Goede opkomst en diverse mooie auto’s te bewonderen. Tevens stond er een P6 (van Berry) die ze aan het opbouwen zijn voor "CARPULLING"
Foto’s via link :
http://picasaweb.google.nl/RoverhomeNL/ROCH2010Taxatiedag#
op EBAY te koop : ROVER GASTURBINE !!
ROVER GASTURBINEN CAR
ROVER 1 S 60 TURBINE
Rover Gas Turbine car The Rover 1S60 gas turbine engine is probably the classic British stationary engine. No other unit has
found as many applications, it is a unique power plant which attempted to take the place of reciprocating engines.
The Rover like many other small engines began life in the 1950s when turbines were seen as a viable alternative to piston engines. Rover developed gas turbines for automotive use and also the cold war fuelled development of small stationary units.
Several thousand engines were built and a number of different units evolved all based around the same
rotating assembly.
The Rover gas turbine can be found in applications ranging from auxiliary power on board aircraft, ships and hover craft. It was also used for providing ground
power, it was used as a fire fighting water pump and also as an educational test bed engine for colleges and universities. A version of the engine was also tested as a turbo-prop engine and was fitted to a Dehaviland "Chip Munk" aircraft. A modified twin shaft version spawned the early prototype gas turbine car the Rover T3 VW Buggy
Vw Buggy 1954 Rover Turbine 1954 Prototype for Rover
he turbine is not running at the moment. I had to change the gearbox, and after I had the turbine placed back in the car, it refused to start. I anticipate that there is/comes somewhere air in the fuel system. The turbine was alltime running sweet as a nut, and after this small thing is fixed it will be a big pleasure to drive the Buggy. I have some mote toy cars for me, but in my hall I will open soon a sandblasting workshop, so some of my toys have to go. The Buggy was big pleasure to drive, I have been on several car-meetings and it was always the star. The sound is totaly lovely! By the way, the Turbine has around 30 hours. I brought it everywhere on a trailer and only drove the last kilometers with the Buggy.
Opening 2010
Zaterdag 10 April 2010, de eerste middag dat we weer open zijn na de lange “winterstop”. Het was een gezellige drukte in het Roverhome. Er waren verschillende Rover’s naar Nijverdal gekomen, variërend van P6, (serie I in de zeldzame kleur “Copperleaf Red”), SD1, Range Rover Classic tot en met MG ZF.
Een leuk begin van het seizoen….
Nieuwste aanwinst ....... 2000TC
London-to-Sydney Marathon P6 te koop in UK
description: "The gaffer at St. Audrie's Garage said to his son one day 'Fancy a drive to Sydney?' So started a London-to-Sydney Marathon adventure but one classed as a jolly not a serious giant killing attempt at winning. St. Audrie's Garage was then the main Rover dealer for its part of Somerset. A suitable donor car was soon located and purchased, described as possibly the best shell in the UK at the time. The vendor would add it probably still is! With help from certain friendly chaps at St Audrie's the shell was stripped bare, seam welded in strategic places and reassembled very carefully from the ground up. An in-house job but carefully costed to a final figure in the region of £30,000. After completing the 1993 event in 32 days (placing 52nd out of 106), the Rally Rover took pride of place in the showroom on its return to Somerset. The current owner acquired it in 2006 at an H&H Cheltenham auction. He didn't go there to buy it, but, well you know how it is! He spent a lot of hours and about £5,000 on recommissioning. Machinery, including cars, doesn't like standing about doing nowt, even in nice heated showrooms! Just about everything mechanical was stripped and overhauled before final refitting. A Brantz distance measuring device is installed. Whoever prepared the engine originally is to be commended; it feels more like a six than Rover's normally rough and lumpy four-cylinder. Close examination of the shell indicated that there wasn't anything untoward but just for peace of mind it was dropped onto a mate's body repair shop alignment jig and found to be spot on. The Rover will come with a new MOT and subject to suitable checks and pre-event preparation, should be able to go right out again on rallies, from the Three Castles Welsh Classic Trial to longer, Continental or Inter Continental events".
Rally P6 2000TC
“we zijn er uit” – de rally-P6, door ons ook wel “de Duitser” genoemd zal voorlopig op een laag pitje gezet worden en de keuze is gevallen op een “tussenoplossing”…. We gaan van start met een 2000 TC in een Replica uitvoering van de groep I “1965 Rally van Monte Carlo” uitvoering. Een mooie originele kleurstelling van een auto die in het eerste rallyjaar al aansprekende resultaten behaalde, o.a. 3e in de Monte Carlo !
De auto zal zoveel mogelijk origineel en standaard worden uitgevoerd, waarbij we ook de deelname aan de eventuele deelname aan de echte klassieke evenementen in het achterhoofd houden.
W houden je op de hoogte !!
Land Rover Discovery TD5
Na 4 jaar trouwe dienst hebben we de groene Range Rover 4.6 HSE (P38) ingeruild voor een Land Rover Discovery series II TD5 in de zogenaamde “Gant-uitvoering”. Deze uitvoering heeft zo’n beetje alle denkbare opties standaard in huis, met o.a. zwart leder in combinatie met Alcantara.
De keuze voor deze 7-persoons uitvoering is mede gemaakt door de 5-cilinder dieselmotor in combinatie met de automatische versnellingsbak. Uiteraard zal de aanwezige trekhaak gebruikt gaan woorden om de “Rover”-transporten te verzorgen.